پاسخگو رایانه

سئو در سال 2022 +10 نکته برای سئو سایت

سئو در سال 2022

همه صاحبان کسب و کارهای تحت وب میدانند که ارزشمند ترین و کم هزینه ترین اقداماتی که میتوان برای موفقیت در دنیای وب انجام داد، رعایت نکات سئو است. در این مقاله نکات و ترفندهایی را برای استراتژی سئو سایت شما در سال 2022 بیان میکنیم. با پاسخگو رایانه همراه باشید.

1-حذف کوکی های شخص ثالث و ذخیره اطلاعات کاربران در دیتابیس

شرکت گوگل و دیگر کمپانی های بزرگ اینترنتی، مدتی برای حذف کوکی های شخص ثالث از وبسایت ها تلاش میکنند. پیش بینی میشود این روند در سال 2022 سرعت بگیرد و گوگل امتیاز مثبتی برای وبسایت هایی که اقدام به حذف کوکی های شخص ثالث نموده اند در نظر بگیرد.

از همین رو پیشنهاد میشود به جای استفاده از کوکی های شخص ثالث اقدام به ذخیره اطلاعات کاربران در دیتابیس سایت خود نمایید. این کار یک نکته مثبت دیگر هم دارد. با این کار شما میتوانید از اطلاعات ذخیره شده برای بازاریابی هدفمند استفاده کنید.

شما میتوانید در کنار انتقال کوکی های شخص ثالث به مرکز داده شخص اول خود، اطلاعاتی مانند شماره تماس نیز از کاربران دریافت نمایید. از این اطلاعات میتوانید در جهت رشد وبسایت خود در آینده استفاده نمایید.

2-بهبود سرعت سایت ، شاه کلید سئو

با گسترش روزافزون دنیای وب و پر رنگ تر شدن نقش فضای مجازی در زندگی مردم، رقابت در این حوزه سخت تر میگردد. در این میان یکی از مهم ترین معیارها برای انتخاب یک وبسایت توسط کاربران سرعت آن است.

تصور کنید که جستجویی در گوگل انجام داده اید و روی نتیجه اول کلیک میکنید. چند ثانیه منتظر میمانید تا آن صفحه لود شود؟! سئو بر اساس سلایق و تجربه کاربر کار میکند. بر همین اساس سرعت یکی از اصلی ترین معیار های سئو است و Core Web Vitals گوگل به همین دلیل ایجاد شده است.

تاثیر سرعت سایت در سئو 2022

به زودی گوگل قصد دارد Core Web Vitals را به روز کرده و نسخه جدیدی از آن ارائه نماید. پس سختگیری در این زمینه بیشتر خواهد شد و شما باید توجه بیشتری به این موضوع داشته باشید. مواردی که در Core Web Vitals تجزیه و تحلیل میشود شامل موارد زیر است:

  • چه مقدار طول میکشد تا بزرگترین عنصر صفحه بارگذاری شود.
  • عناصر موجود در صفحه تا چه زمانی جابجا میشوند.(در حین بارگذاری)
  • چه مدت طول میکشد تا عناصر داخل صفحه به کلیک واکنش نشان دهند.

اساسا گوگل این موضوع را بررسی میکند که چه مدتی طول میکشد تا کاربران شروع به تعامل با محتوای وبسایت شما نمایند. همچنین کاربران چه مدتی پس از ورود به سایت شما به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا میکنند.

با توجه به نکات ذکر شده در سال 2022 بیش از هر زمان دیگری باید به سرعت سایت توجه داشته باشید و به طور مستمر آن را بررسی و تجزیه و تحلیل نمایید.

core web vitals

3-بروزرسانی محتوای موجود در سایت در سال 2022

بیشتر وب مستران به تولید محتوای سئو شده توجه بسیاری دارند در حالی که به محتوا های پیشین وبسایت توجهی ندارند. در حالی که محتواهای موجود هستند که اساس و پایه یک وبسایت را تشکیل میدهند. به همین دلیل بروزرسانی محتوای موجود در سایت از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

در استراتژی سئو سال 2022 سایت خود به بروزرسانی محتواهای پیشین خود ، مخصوصا محتوایی که عمر آن بیشتر از 1 سال است، اهمیت ویژه ای بدهید. با اینکار جایگاه محتوای قدیمی شما در موتور های جستجو دوباره احیا میشود.

4-سئو تصاویر و ویدئوها در سال 2022

تا چند سال پیش بیشترین تمرکز جستجوها بر روی متن بود. اما هم اکنون مردم میتوانند در گوگل لنز به جستجوی تصاویر یا ویدئو ها بپردازند. از همین رو بهینه سازی سئو دیگر فقط به متن محدود نمیشود. هم اکنون باید سئو تصاویر و ویدئو ها را در استراتژی سئو سال 2022 خود جای دهید.

5-تمرکز بر هدف جستجوی کاربر در محتوا

توجه به هدف کاربر از جستجو همواره یکی از ارکان اصلی سئو در طی سالیان قبل بوده است و برای سال 2022 نیز اهمیت دارد. اگر به دنبال موفقیت سایت خود در سال 2022 هستید، ایجاد صفحات و محتوایی که تمرکز بر هدف کاربر از جستجو دارد ضروری است.

هدف کاربر از جستجو به این معنی است که خود را به جای او قرار دهید و علت جستجوی او را درک کنید. اگر بدانید که کاربر به دنبال چیست راحت تر میتوانید به آن پاسخ بدهید. افراد به دنبال اطلاعاتی خاصی جستجویی را انجام میدهند. اگر محتوای شما آن اطلاعات را به کاربر ندهد ارزشی نه برای کاربر و نه موتورهای جستجو نخواهد داشت.

برای اینکه بتوانید محتوایی تولید کنید که اطلاعات مورد نیاز کاربر را به او میدهد، میتوانید ابتدا نتایج آن کلمه کلیدی را مشاهده کنید و سپس بر اساس آنها اقدام به تولید محتوا کنید.

6-تولید محتوای همیشه سبز

همانطور که در سال های قبل محتوا مهمترین اصل در سئو بوده است، در سال 2022 نیز به همین منوال است. محتوایی موفق خواهد بود که برای موتورهای جستجو بهینه شده باشد. در این میان نوع خاصی از محتوا وجود دارد که برای گوگل جذب تر است و آن چیزی نیست به جز محتواهای همیشه سبز.

شاید از خود بپرسید که محتوای همیشه سبز چیست؟! اکثر محتوا ها به قول معروف تاریخ انقضاء دارند و پس از مدتی اهمیت خود را از دست میدهند و کاربردی نیستند. اما تعداد محدودی از محتواها وجود دارند که برای مدت طولانی معتبر و کاربردی میمانند و جایگاه خود را حفظ خواهند کرد. به این نوع از محتوا، محتوای سبز میگویند.

برای تولید محتوای همیشه سبز به دنبال موضوعاتی باشید ک قدیمی نمیشوند. به طور مثال موضوعات آموزشی و یا عناوین سوالی از این دسته هستند.

7-ریسپانسیو و موبایل فرندلی بودن سایت

با پیشرفت تلفن های همراه هوشمند، هم اکنون درصد بسیار زیادی از بازدید های یک وبسایت توسط موبایل انجام میگیرد. به همین علت سازگاری یک وبسایت با تلفن های همراه هم اکنون اهمیت خاصی دارد و تاثیر آن بر روی سئو بیش از آن چیزی است که فکرش را میکنید.

سازگاری سایت با تلفن همراه در سال 2022 اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد و گوگل ارزش بیشتری برای سایت های موبایل فرندلی در نظر خواهد گرفت. در اولین مرتبه ایندکس یک صفحه توسط گوگل نسخه دسکتاپ و موبایل همزمان بررسی میشوند و وبسایت هایی که موبایل فرندلی نیستند جایگاه مناسبی دریافت نخواهند کرد.

برای سازگاری یک وبسایت با موبایل از طراحی ریسپانسیو یا همان واکنش گرا استفاده کنید. طراحی ریسپانسیو تضمین میکند که وبسایت شما در تمامی دستگاه ها ائم از کامپیوتر، موبایل یا تبلت صحیح نمایش داده میشود و کاربر میتواند به راحتی با آن کار کند.

8-جستجوی معنایی و اهمیت آن در سئو 2022

اگر از آینده سئو بپرسید به شما خواهیم گفت که بسیار متفاوت تر از امروز خواهد بود. الگوریتم های گوگل به طور مداوم بروزرسانی میشوند و هوش مصنوعی گوگل پیشرفت میکند . هم اکنون گوگل میتواند معنای کلمات را درک کنند. به این وسیله میتواند هدف کاربر از جستجو را درک کند و نتایج مرتبط را نمایش بدهد حتی اگر کلمات کلیدی جستجو شده در آنها نباشد.

بنابراین در آینده این موضوع را مدنظر خود داشته باشید و محتوای خود را با توجه به هوش بالای گوگل تولید کنید.برای اینکه محتوای وبسایت خود را برای جستجوی معنایی بهینه کنید به نکات زیر توجه کنید:

  • برای مخاطبان سایت خود بنویسید نه موتور های جستجو. تولید محتوایی که فقط با هدف کسب جایگاه در موتورهای جستجو انجام شود نتیجه ای نخواهد داشت. زمانی که برای کاربر محتوایی را تولید کنید گوگل این موضوع را درک خواهد کرد.
  • به سوالات مخاطب پاسخ بدهید. محتوایی مفید است که پرسش های مخاطب خود را پاسخ بدهد و اطلاعاتی که نیاز دارد در اختیارش قرار دهد. اگر مخاطب شما پاسخ خود را در وبسایت شما پیدا نکند به سراغ سایت دیگری خواهد رفت و هرگز به سایت شما باز نخواهد گشت.

9-تجربه کاربری و تاثیر آن بر سئو در سال 2022

تجربه کاربری همواره یک موضوع مهم برای صاحبان وبسایت بوده است. اما در سال 2022 تاثیر آن دو چندا خواهد بود، مخصوصا اگر صاحب یک وبسایت فروشگاهی هستید. زیرا از زمان شیوع ویروس کرونا خریدهای آنلاین افزایش چندین برابری داشته است و همچنان روند افزایشی دارد.

این روند افزایشی فرصتی است که تمامی وبسایت ها، چه آنهایی که تازه شروع کرده و چه وبسایت های باسابقه باید به خوبی از آن استفاده کنند. برای اینکه به خوبی متوجه بزرگی این بازار شوید یک مقایسه انجام میدهیم.

اگر فقط به جمعه سیاه یا بلک فرایدی نگاهی بیاندازیم، فروش فروشگاه های آنلاین در این روز در سال 2019 7.5 میلیارد دلار بوده است در حالی که در سال 2020 به 9 میلیارد دلار افزایش یافته است. این افزایش یک فرصت طلایی است که با بهبود تجربه کاربری میتوانید به بهترین نحو از آن استفاده نمایید.

برای بهبود تجربه کاربری به نکات زیر دقت نمایید:

  • حتما از یک گواهی امن SSL استفاده نمایید. این کار موجب افزایش اعتماد کاربران به سایت شما خواهد شد.
  • بهبود سرعت سایت برای اینکه مطمئن شوید هیچ کاربری را از دست نمیدهید و جایگاه خود را حفظ میکنید.
  • ایجاد یک منوی ناوبری کامل که لینک های مورد نیاز کاربر را در آن قرار داده اید.
  • لینک سازی داخلی مناسب. با اینکار میتوانید کاربران را به صفحه هدف خود راهنمایی کنید.

10-استفاده از منابع شبکه های اجتماعی برای سئو سایت

آخرین مورد این لیست به طور مستقیم به موتورهای جستجو مربوط نمیشود. استراتژی پیشنهادی ما برای سئو سایت در سال 2022 استفاده از تمام منابع موجود و ممکن برای رشد است. این صحبت یعنی تنها نباید به ورودی هایی که از گوگل دریافت میکنید متکی باشید.

کانال های متعددی وجود دارد که میتواند کاربر را به سمت سایت شما هدایت نماید و در نهایت منجر به افزایش درآمد شما شود. بهترین پیشنهاد ما استفاده از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام برای معرفی و هدایت کاربران به سمت سایت خودتان است.

در کنار شبکه های اجتماعی از انواع روش های بازاریابی وب دیگر نیز استفاده کنید. به عنوان مثال میتوانیم به ایمیل مارکتینگ، تبلیغات در گوگل ، تبلیغات کلیکی و … اشاره کنیم.

برای آینده سئو در سال 2022 آماده شوید

هم اکنون که از آخرین روند های سئو اطلاع دارید و به سال جدید میلادی نزدیک میشویم بهترین زمان است که خود را برای سال جدید آماده کنید. به این منظور برنامه ریزی دقیقی برای سال جدید میلادی انجام دهید و استراتژی های سئو مخصوص سایت خود را تدوین کنید.

اگر در این زمینه نیاز به کمک داشتید تیم متخصص پاسخگو رایانه با بیش از 30 متخصص سئو و دیجیتال مارکتینگ در کنار شما خواهد بود.  موفقیت در دنیای وب نشدنی نیست.

 

منبع این مقاله : وبسایت WebFX.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *