پاسخگو رایانه
جستجو
Close this search box.

بازیابی فایل های حذف شده مموری کارت امکان پذیر است؟ + روش ها

بازیابی فایل های حذف شده مموری کارت و روش های آن

فهرست مطالب

یکی از پرکاربرد ترین ابزارهای ذخیره سازی، امروزه مموری کارت میباشد. از مموری کارت در تلفن های همراه، دوربین های دیجیتال و دیگر دستگاه ها استفاده میشود. یکی از مشکلاتی که ممکن است برای ابزارهای ذخیره سازی مانند مموری کارت ایجاد شود، حذف اطلاعات آن است که ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. اگر برای شما نیز این مشکل ایجاد شده است و اکنون به دنبال بازیابی فایل های حذف شده مموری کارت هستید با ما همراه باشید.

پس از حذف فایل های مموری کارت چه اتفاقی می افتد؟

ریکاوری اطلاعات مموری کارت
ریکاوری اطلاعات مموری کارت

هنگامی که یک فایل از مموری کارت حذف می شود، فقط فضای اشغال شده توسط آن فایل خالی می شود و در دسترس برای ذخیره سازی فایل های جدید قرار می گیرد. این بدان معناست که اطلاعات فایل حذف شده هنوز روی کارت حافظه وجود دارد، اما به صورت مخفی ذخیره شده است.

کامپیوتر یا دستگاه دیگری که کارت حافظه را به آن متصل کرده اید، وقتی فایلی را حذف می کند، فقط نشانگر فایل را حذف می کند. نشانگر فایل، مکان فایل را در کارت حافظه مشخص می کند. هنگامی که نشانگر فایل حذف می شود، کامپیوتر یا دستگاه دیگر نمی تواند فایل را پیدا کند. اما اطلاعات فایل همچنان روی کارت حافظه وجود دارد.

در چه صورتی فایل های حذف شده قابل ریکاوری هستند؟!

همانطور که گفته شد زمانی که فایلی از مموری پاک شود، در اصل به صورت مخفی هنوز وجود دارد. در این حالت فایلهای حذف شده قابل بازیابی هستند. به طور کلی میتوان شرایط زیر را برای قابل ریکاوری بودن یک مموری کارت بیان کرد:

  • در صورتی که پس از حذف فایل ها، اطلاعات دیگری بر روی مموری کارت ذخیره نشده باشد به احتمال بسیار قوی قابل قابل بازیابی است.
  • در صورتی که مدت زمان زیادی از حذف اطلاعات مموری کارت نگذشته باشد، درصد بالاتری از فایل ها را میتوان بازیابی کرد.

در چه صورتی اطلاعات مموری کارت قابل بازیابی نیست؟!

در شرایط خاصی، امکان بازیابی فایل های حذف شده مموری کارت وجود ندارد. در ادامه این شرایط را برای شما بیان کرده ایم:

  • در صورتی که پس از حذف فایل ها اطلاعات جدیدی بر روی مموری کارت کپی شده باشد، احتمال ریکاوری فایل های قبلی به شدت کاهش میابد.
  • در صورتی که مموری دچار آسیب فیزیکی شده باشد، ضربه خورده و یا رطوبت به آن رسیده باشد، امکان بازیابی اطلاعات آن وجود نخواهد داشت.
  • در صورتی که مدت زمان زیادی از حذف فایل ها گذشته باشد، امکان بازیابی فایل ها به شدت کاهش میابد.
  • در صورتی که برای حذف اطلاعات مموری از فرمت سطح پایین استفاده شده باشد، امکان ریکاوری فایل های قبلی نزدیک به صفر است.
  • درصورتی که از نرم افزارهای حذف دائمی اطلاعات استفاده شده باشد، امکان بازیابی مموری کارت وجود ندارد.
  • همچنین استفاده از نرم افزارهای بازیابی فایل غیر استاندارد، ممکن باعث از دست رفتن قابلیت بازیابی فایل های مموری کارت شود.

روش های بازیابی اطلاعات مموری کارت

ریکاوری فایل های از دست رفته مموری کارت دو روش دارد که در ادامه به بررسی هر کدام از این روش ها میپردازیم:

  1. استفاده از نرم افزارهای ریکاوری مموری کارت
  2. استفاده از ابزارهای سخت افزاری تخصصی بازیابی اطلاعات مموری کارت

استفاده از نرم افزارهای بازیابی (ریکاوری) اطلاعات مموری

اگر جستجویی در گوگل انجام دهید متوجه خواهید شد صدها نرم افزار ریکاوری فایل وجود دارند. اما تنها تعداد اندکی از نرم افزارها امکان بازیابی اطلاعات کارت حافظه را فراهم میکنند. این نرم افزارها با استفاده الگوریتم های پیچیده اقدام به ریکاوری فایل های از دست رفته مموری کارت میکنند. برخی از این نرم افزارها رایگان و برخی دیگر دارای لایسنس پولی هستند.

استفاده از ابزارهای تخصصی سخت افزاری ریکاوری مموری

مراکز تخصصی بازیابی اطلاعات، دارای دستگاه های خاصی هستند که به صورت سخت افزاری میتواند اقدام به ریکاوری کارت حافظه کند. این دستگاه ها به ساختار داخلی مموری کارت دسترسی پیدا کرده و از این طریق میتوانند به بازیابی اطلاعات بپردازند.

ریکاوری مموری از طریق سخت افزاری
ریکاوری مموری از طریق سخت افزاری

بهترین نرم افزارهای بازیابی اطلاعات مموری کارت

همانطور که پیش تر ذکر کردیم، نرم افزارهای زیادی برای بازیابی فایل های حذف شده مموری کارت وجود دارند که ممکن است رایگان یا پولی باشند. هر کدام از این نرم افزارها از الگوریتم های خاصی بهره میبرند و امکانات متنوعی را در اختیار کاربران قرار میدهند. در ادامه به معرفی قدرمتند ترین نرم افزار های ریکاوری کارت حافظه میپردازیم.

نرم افزار ریکاوری اطلاعات کارت حافظه Disk drill

نرم افزار ریکاوری مموری disk drill
نرم افزار ریکاوری مموری disk drill

یکی از قدرتمند ترین نرم افزارهای بازیابی اطلاعات که میتوان برای انواع کارت حافظه از آن استفاده کرد، نرم افزار Disk drill  است. این نرم افزار در دو نسخه رایگان و پرمیوم عرضه میگردد. در نسخه رایگان این نرم افزار تنها میتوانید 500 مگابایت از اطلاعات را بازیابی کنید. اما با یک جستجو میتوان نسخه های پرمیوم را نیز به صورت رایگان دانلود کرد.

این نرم افزار طیف متنوعی از پسوندهای فایل را پوشش میدهد و برای بازیابی از الگوریتم های قدرتمندی استفاده میکند که آن را تبدیل به اولین انتخاب برای افراد عادی میکند. همچنین با استفاده از این نرم افزار میتوانید پیش نمایشی از فایل های ریکاوری شده را مشاهده نمایید. لازم به ذکر است این نرم افزار برای ویندوز و مک عرضه شده است.

نرم افزار بازیابی اطلاعات مموری Card recovery

نرم افزار بازیابی اطلاعات مموری card recovery
نرم افزار بازیابی اطلاعات مموری card recovery

همانطور که از نام این نرم افزار پیدا است، به صورت تخصصی برای بازیابی اطلاعات مموری کارت ها تولید شده است. این نرم افزار از الگوریتم های قدرتمندی استفاده میکند که تنها برای بازیابی انواع کارت حافظه ساخته شده اند و این ویژگی متمایز آن است. حجم این نرم افزار بسیار پایین است و بر روی ویندوز نصب میگردد.

نرم افزار card recovery قابلیت بازیابی تصاویر، فیلم ها و فایل های صوتی با پسوندهای مختلف را دارا است. با استفاده از این نرم افزار میتوانید فایل هایی که به دلیل حذف اطلاعات، فرمت مموری یا آسیب به مموری از بین رفته اند را بازیابی کنید. تقریبا تمامی مموری کارت ها در هر نوع و برندی که باشند در این نرم افزار ساپورت میشوند. برای دانلود نرم افزار card recovery اینجا کلیک کنید.

بازیابی اطلاعات کارت حافظه سوخته و آسیب دیده

یکی از تلخ ترین اتفاقاتی که ممکن است برای یک فرد رخ دهد، آسیب دیدن یا سوختن مموری کارت است که منجر به از دست رفتن اطلاعات میشود. گاهی ممکن است اطلاعات از دست رفته برای فرد اهمیت زیادی داشته باشد. در این موارد نمیتوان مموری را از طریق نرم افزاری ریکاوری کرد. ریکاوری مموری های آسیب دیده تنها به صورت سخت افزاری امکان دارد.

بازیابی اطلاعات مموری سوخته و آسیب دیده
بازیابی اطلاعات مموری سوخته و آسیب دیده

اگر برای شما نیز چنین اتفاقی افتاده است و نیاز به ریکاوری اطلاعات کارت حافظه خود دارید، متخصصان بازیابی اطلاعات پاسخگو رایانه، با استفاده از تجهیزات تخصصی بازیابی اطلاعات منطبق با آخرین تکنولوژی موجود در جهان؛ آماده ارائه خدمات به شما هستند. برای مشاوره رایگان یا دریافت خدمات میتوانید با شماره تماس 09108889970 تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *