پاسخگو رایانه
جستجو
Close this search box.

تفاوت پک گلوبال، چین و هند در گوشی های شیائومی

شیائومی، یکی از برندهای اصلی و پرطرفدار در زمینه تولید گوشی های هوشمند است. گوشی های شیائومی در ایران بازار پر رونقی دارند. اما اگر به بازار موبایل سری بزنید و قصد خرید گوشی های شیائومی را داشته باشید، وجود نسخه های مختلف تحت عنوان های پک گلوبال، پک چین و پک هند از یک مدل قطعا شما را سردرگم خواهد کرد. در این مقاله به بررسی تفاوت های نسخه های مختلف گوشی های شیائومی پرداخته ایم.

تفاوت پک گوبایل ، چین و هند در گوشی های شیائومی

فهرست مطالب

 

گوشی های شیائومی در چند نسخه تولید میشود؟

تلفن های همراه تولید شده توسط شیائومی فارغ از نسخه های مختلف از نظر فنی مانند تفاوت در حافظه داخلی و رم ، در چندین نسخه مختلف از نظر جغرافیای محل استفاده تولید میشوند که در ادامه به آنها اشاره کرده ایم:

  • گوشی های شیائومی پک گلوبال یا جهانی
  • گوشی های شیائومی پک چین
  • گوشی های شیائومی پک هند

آیا پک های مختلف گوشی های شیائومی تفاوتی دارند؟

اکثر افرادی که به دنبال خرید گوشی های شیائومی هستند، زمانی که به بازار مراجعه میکنند با پک های مختلفی از یک مدل گوشی روبرو میشوند که قیمت های متفاوتی دارند. اما زمانی که در مورد تفاوت این نسخه های از فروشندگان سوال میکنند، پاسخ درستی دریافت نمیکنند. زیرا فروشندگان نیز دقیقا اطلاعی از تفاوت های نسخه های مختلف گوشی های شیائومی ندارند. در ادامه به بررسی کامل ویژگی های هر کدام از پک های گوشی های شیائومی میپردازیم.

اگر قصد خرید تلفن همراه یا لوازم مرتبط با آن را دارید، میتوانید از خدمات مشاوره خرید مرکز پاسخگو رایانه بهره مند شوید. برای ارتباط با کارشناسان این مرکز به صورت شبانه روزی میتوانید با شماره 09390897909 تماس حاصل نمایید.

گوشی های شیائومی پک چین

هر مدل از گوشی های شیائومی، دارای یک نسخه تحت عنوان پک چین هستند که برای عرضه اختصاصی در بازار کشور چین تولید شده اند. پک چین با دیگر نسخه های تولید شده دارای تفاوت هایی هستند که در ادامه به بررسی آنها میپردازیم:

  • گوشی های شیائومی پک چین به دلیل سیاست های سختگیرانه کشور چین برای خودکفایی فاقد سرویس های گوگل و فروشگاه پلی استور هستند. به جای سرویس های گوگل در این نسخه، سرویس های بومی کشور چین وجود دارند.
  • گوشی های پک چین شیائومی، تنها از زبان های چینی و انگلیسی پشتیبانی میکنند و فاقد زبان فارسی هستند.
  • این نسخه از محصولات شیائومی فاقد فرکانس رادیویی B20 هستند. این فرکانس برای پشیتبانی کامل از 4G در کشور ایران و برخی کشور های دیگر مورد نیاز است.
  • نسخه چین گوشی های شیائومی دارای برنامه های پیش فرض کشور چین است و همچنین به صورت مداوم تبلیغات چینی ناخواسته را به کاربران نمایش میدهد که ممکن است آزار دهنده باشد.
  • در مقابل تمام مشکلات فوق یک مزیت دارد. گوشی های پک چین بروزرسانی ها را سریع تر از دیگر کشورها دریافت میکنند.

گوشی های پک چین شیائومی را بخریم یا نه؟

پس از بیان ویژگی های گوشی های شیائومی نسخه چین، شاید بپرسید که این نسخه از گوشی ها ارزش خرید دارند یا خیر. گوشی های پک چین شیائومی قیمت کمتری نسبت به گوشی های گلوبال دارند. اما با توجه به مشکلاتی که این نسخه از گوشی ها برای استفاده در ایران دارند، مانند عدم پشتیبانی از زبان فارسی و عدم پشیتبانی از باند رادیویی B20 خرید این نسخه به هیچ عنوان پیشنهاد نمیشود.

در صورت خرید این نسخه از گوشی های شیائومی، نیاز است رام این گوشی تغییر کرده و سرویس های گوگل بر روی آن نصب گردد. در صورت انجام اینکار گارانتی گوشی باطل میشود.

گوشی های شیائومی پک گلوبال

پک گلوبال در گوشی های شیائومی، همانطور که از نامش پیداست برای عرضه در سراسر جهان ساخته شده اند. نسخه گلوبال شیائومی ، نسخه استاندارد برای تمام کشور های جهان است. ویژگی های این نسخه را در ادامه برای شما بیان کرده ایم:

  • پک گلوبال شیائومی تمام استاندارد های سختگیرانه اتحادیه اروپا (CE) را کسب کرده است و از نسخه اصلی سخت افزار بهره میبرد.
  • گوشی های شیائومی نسخه گلوبال، دارای تمامی سرویس های گوگل و پلی استور است. این نسخه هیچ محدودیت نرم افزاری ندارد.
  • دارای تمامی زبان های استاندارد اندروید شامل زبان فارسی است. در این نسخه میتوانید از زبان فارسی برای منو و کیبورد استفاده کنید.
  • گوشی های گلوبال شیائومی از تمامی باندهای فرکانسی رادیویی از جمله B20 پشتیبانی میکنند. در نتیجه بدون هیچ مشکلی در ایران و دیگر کشورها قابل استفاده هستند.
  • این نسخه فاقد نرم افزارهای پیش فرض اضافی است و تبلیغات آزاردهنده را به کاربر نمایش نمیدهد. در نتیجه تجربه کاربری بهتری دارد.
  • نسخه گلوبال بروزرسانی ها را با کمی تاخیر دریافت میکند.

همچنین مطالعه کنید: “علت و رفع مشکل دیر شارژ شدن گوشی موبایل”

گوشی های شیائومی پک هند

تفاوت گوشی های شیائومی پک هند یا گلوبال
تفاوت گوشی های شیائومی پک هند یا گلوبال

آخرین نسخه از گوشی های شیائومی، پک هند است. گوشی های پک هند شیائومی بر خلاف دو نسخه قبلی که در کشور چین تولید میشوند، به طور کامل در کشور هند تولید شده اند. اینکار با توجه به اینکه این نسخه از گوشی های شیائومی برای عرضه اختصاصی در کشور هند تولید میشوند انجام میشود و باعث کاهش هزینه ها و در نتیجه پایین آمدن قیمت نهایی محصول میشود. ویژگی های گوشی های پک هند شیائومی را در ادامه برای شما بیان کرده ایم:

  • این نسخه از گوشی های شیائومی به طور کامل از سرویس های گوگل و پلی استور پشتیبانی میکنند.
  • نسخه هند گوشی های شیائومی دارای چند نرم افزار بومی کشور هند است که قابل حذف کردن از روی گوشی نیستند.
  • گوشی های پک هند شیائومی از تمامی زبان های استاندارد در تلفن های همراه اندرویدی شامل زبان فارسی پشتیبانی میکنند.
  • گوشی های شیائومی نسخه هند، دارای قابلیتی برای تغییر رام (سیستم عامل) یه نسخه چین یا گلوبال هستند. اینکار با استفاده از نرم افزار Mi Flash Tool و اتصال به کامپیوتر انجام میشود.
  • گوشی های پک هند، معمولا از نظر کیفی کمی ضعیف تر از پک گلوبال هستند. این مشکل به دلیل تولید گوشی در کارخانه ای به غیر از کارخانه اصلی شیائومی است.

گوشی های پک هند شیائومی برای چه کسانی مناسب است؟

گوشی های شیائومی نسخه هند ، قیمتی پایین تر از گوشی های پک گلوبال و حتی پک چین شیائومی دارند. قیمت پایین این نسخه به دلیل تولید در کشور هند و قیمت تمام شده پایین تر است. ناگفته نماند نسخه هند شیائومی از نظر کیفیت کمی پایین تر از نسخه گلوبال است.

گوشی های پک هند شیائومی برای افرادی مناسب است که به دنبال خرید گوشی با قیمت پایین هستند. همچنین این نسخه برای افرادی که به دنبال یک گوشی با قابلیت تغییر رام آسان هستند مناسب است.

کدام نسخه از گوشی های شیائومی اصلی هستند؟

اگر برای خرید گوشی های شیائومی به بازار موبایل مراجعه کرده باشید، قطعا با فروشندگانی مواجه شده اید که عنوان کرده اند تنها گوشی های پک گلوبال شیائومی اصلی هستند. اما چنین چیزی صحت ندارد. همانطور که پیش تر بیان کردیم، گوشی های پک چین و گلوبال در یک کارخانه در کشور چین تولید میشوند. بنابراین نمیتوان گفت گوشی های پک چین اصلی نیستند. همچنین گوشی های پک هند شیائومی با اینکه در کشور هند تولید میشوند، اما با استفاده از قطعات اصلی که توسط کمپانی شیائومی ارائه شده است تولید میشوند و تنها مونتاژ قطعات در کشور هند انجام میشود. بنابراین هر سه نسخه گوشی های شیائومی اصلی هستند.

مطالعه بیشتر: مشکلات متداول و بازیابی اپل آیدی

چگونه گوشی های شیائومی پک چین یا هند را از گلوبال تشخیص دهیم؟

حال که تفاوت های پک های مختلف گوشی شیائومی را متوجه شدید، شاید به دنبال روش تشخیص پک گلوبال از پک چین یا هند باشید. در ادامه به بیان نکاتی برای تشخیص پک های مختلف گوشی های شیائومی پرداخته ایم. با به خاطر سپردن این نکات دیگر هنگام خرید گوشی فریب نخواهید خورد.

  • تفاوت طرح جعبه ها: گوشی های گلوبال و چین شیائومی از نظر طرح جعبه با یک دیگر تفاوت دارند. گوشی های گلوبال دارای تصویر گوشی بر روی جعبه هستند . در صورتی که گوشی های پک چین شیائومی عکس خود گوشی را بر روی جعبه ندارند.
  • تفاوت زبان برچسب های کارتن: برچسب مشخصات گوشی که بر روی کارتن گوشی چسبیده است در نسخه چین و گلوبال تفاوت دارد. در نسخه چین زبان نوشته های برچسب چینی است. در صورتی که در نسخه گلوبال زبان نوشته ها انگلیسی بوده و همچنین علامت استاندارد اروپا بر روی آن درج شده است.

    تفاوت گوشی های پک گلوبال و چین شیائومی
    تفاوت گوشی های پک گلوبال و چین شیائومی
  • درج کشور سازنده بر روی کارتن: در گوشی های پک هند به وضوح بر روی کارتن درج شده است که گوشی تولید هند است. این نسخه از گوشی های شیائومی از طریق این روش به راحتی قابل تشخیص اند.

    تشخیص گوشی های پک هند شیائومی از گلوبال
    تشخیص گوشی های پک هند شیائومی از گلوبال
  • تفاوت شارژر: شارژر های موجود در کارتن گوشی در گوشی های پک چین و گلوبال شیائومی متفاوت اند. این تفاوت را در تصویر زیر مشاهده میکنید.
    تفاوت های پک های مختلف گوشی های شیائومی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *